کسب درآمدی مناسب و راحت از طریق اس ام اس

تبلیغات پیامکی

مکعب ِ روبیک


تذکر: با عرض معذرت به دلیل ف*ی*ل*ت*ر*ی*ن*گ بلاگر عکس‌ها نمایش داده نمیشن.
لطفاً از ف*ی*ل*ت*ر*ش*ک*ن استفاده کنین.

اگه فیلم "به دنبال خوشبختی" رو دیده باشین بعد از گذشتن از قسمت اشک ریزون ِ آخر فیلم و جو بعد از دیدن فیلم که همه احساس میکنن آمادگی کامل برای مقابله با سخت‌ترین مشکلات زندگی رو دارن ممکنه به یه چیز دیگه هم علاقمند شده باشین. بازی فکری ِ "مکعب ِ روبیک".
بعد از دیدن فیلم میشه علاقمندان به "مکعب ِ روبیک" رو به چندین قسمت نامساوی تقسیم کرد. طرف صحبت من فقط اون قسمت اندکی هستن که علاقه‌شون در حدی بوده که رفتن و یه "مکعب ِ روبیک" خریدن. البته نه همه‌شون. فقط اون‌هایی که بعد از حدود 5 ثانیه نگاه کردن و فکر کردن (میدونم الان بعضی‌ها با خودشون میگن "فکر" یعنی چی؟ چیز مهمی نیست شما به آب خوردنت ادامه بده. کسی با شما نبود.) به این نتیجه نرسیدن که این مکعب یه وسیلۀ سرکاری هستش.
اگه موفق شدین از مراحل قبلی بگذرین و به این مرحله برسین مطمئن باشین که قسمت سخت قضیه رو رد کردین و از اینجا به بعدش آسون میشه.
حتماً دفعات اولی که سعی کردین "مکعب ِ روبیک" رو مرتب کنین یه مقدار گیج شدین (که برای بار اول طبیعی هستش) و به صورت حتمی‌تر از اون، قطعاً برای مرتب کردن این مکعب برای خودتون ابداعات و تئوری‌هایی (مثل اینکه اگه یه طرفش رو مرتب کنی بقیه‌شون خود به خود درست میشه و یا احتمالاً ایدۀ عقلای سیاسی کشور که اعتقاد دارن "مکعب ِ روبیک" توطئه‌ای از جانب استکبار جهانی برای سر کار گذاشتن ملت "ایران" هستش.) دارین (این یکی از قبلی هم طبیعی‌تر هستش. به هر حال ما در "ایران" با جمعیت کثیری دکتر و مهندس و فیلسوف و ... طرف هستیم.).
اگه از مرتب کردن "مکعب ِ روبیک" ناامید شدین و مامانتون رو می‌خواین...
اگه از چرخوندن قطعات "مکعب ِ روبیک" خسته شدین و می‌خواین بزنین زیر گریه...
اگه انقدر "مکعب ِ روبیک" رو چرخوندین که دیگه رنگ‌هاش رو از هم تشخیص نمیدین و دچار کور رنگی شدین...
اگه انقدر با "مکعب ِ روبیک"تون ور رفتین که داره میپوکه ولی هنوز نتونستین 1 طرفش رو هم مرتب کنین...
اگه "مکعب ِ روبیک"تون اصل ِ "Made in IRAN" هستش و در اثر چرخوندن قطعات سفت ِ اون مچ درد گرفتین...
اگه فکر می‌کردین با مرتب کردن "مکعب ِ روبیک" همه فکر میکنن شما "انشتین ثانی" هستین ولی نقشه‌هاتون نقش بر آب شده...
اگه میخواستین به کمک مرتب کردن "مکعب ِ روبیک" مخ بزنین ولی ضایع شدین...
اگه چیز به درد بخوری راجع به "مکعب ِ روبیک" به زبون فارسی توی "اینترنت" پیدا نکردین...
و هزاران اگه و مگۀ دیگه...
دیگه نگران نباشین! با راهنمای مرتب کردن "مکعب ِ روبیک" ما همۀ کارها آسون شده. فقط کافیه مراحل و الگوریتم‌های این راهنما رو حفظ کنین و با اجرا کردن اون در جمع دوستان همه رو از هوش سرشارتون شگفت زده کنین.

* * *

راهنمای مرتب کردن "مکعب ِ روبیک"

اصطلاحات
F: سطح جلویی
B: سطح پشتی
R: سطح راستی
L: سطح چپی
U: سطح بالایی
D: سطح پائینی
یک حرف به تنهایی (مثلاً F) یعنی اون سطح رو 90 درجه در جهت عقربه‌های ساعت (ساعت‌گرد) بچرخونین.
یک حرف به همراه اپوستروف (مثلاً 'F) یعنی اون سطح رو 90 درجه در خلاف جهت عقربه‌های ساعت (پاد ساعت‌گرد) بچرخونین.
یک حرف به همراه عدد 2 (مثلاً F2) یعنی اون سطح رو 180 درجه (جهت اون فرق نمیکنه) بچرخونین.
پس الگوریتم R U' L2 یعنی سطح راستی رو 90 درجه ساعت‌گرد سپس سطح بالایی رو 90 درجه پاد ساعت‌گرد و در آخر سطح چپی رو 180 درجه بچرخونین.

روش مرتب کردن
نکته: این روش ِ حل براساس لایه‌بندی "مکعب ِ روبیک" هستش. اگه "مکعب ِ روبیک" رو به صورت عمودی به 3 لایۀ مجزا تقسیم کنیم لایۀ بالایی (که اول مرتب میشه) رو "لایۀ اول"، دومین لایه رو "لایۀ میانی" و بالاخره لایۀ پائینی (که آخر همه مرتب میشه) رو "لایۀ آخر" می‌نامیم. ما می‌خوایم این لایه‌ها رو به ترتیب از بالا به پائین مرتب کنیم.
توجه: این مهم هستش که یه رنگ رو به عنوان سطح بالایی انتخاب کنین و برای افزایش سرعت عملتون همیشه با اون کار کنین. من با رنگ "سفید" کار میکنم و توضیحات ادامۀ متن هم با این فرض هستش که رنگ "سفید" به عنوان سطح بالایی انتخاب شده (یعنی فعلاً تا موقعی که دستتون راه بیوفته باید به هر سازی که من میزنم برقصین).

لایۀ اول
مرتب کردن این لایه 2 مرحله داره:
1- شکل دادن صلیب
از اینجا به بعد نیاز هستش که سلفون روی مغزت رو برداری و ازش استفاده کنی (درست هستش که با این کار مغزت از نویی درمیاد و دست دوم میشه ولی به هر حال هر چیزی یه بهایی داره که باید پرداخت تا به دستش آورد).
شکل دادن صلیب کار سختی نیست. کافیه 4 تا قسمت لبه‌ای در لایۀ اول (لبه‌هایی که یه سمت اون‌ها سفید رنگ هستش) رو سر جاشون قرار بدین. فقط بدونین که آخر این مرحله باید "مکعب ِ روبیک"تون شبیه شکل زیر باشه.




2- قرار دادن گوشه‌های لایۀ اول (هر گوشه به صورت جداگونه)
وقتی صلیب رو شکل دادین برای تکمیل کردن لایۀ اول کافیه گوشه‌های این لایه رو به صورت جداگونه در جای خودشون بذارین. اولین کاری که باید بکنین اینه که این گوشه‌ها رو پیدا کنین. اون‌ها در یکی از لایه‌های اول یا آخر هستن (اگه به جای خاروندن کله‌ات به "مکعب ِ روبیک" نگاه کنی می‌بینی که لایۀ میانی قطعۀ گوشه‌ای نداره). این قسمت هم کار سختی نیست و بدون الگوریتم هم میتونین انجامش بدین اما برای اینکه اول کاری مغزتون گیریپاژ نکنه یکی از الگوریتم‌های این مرحله رو به صورت تصویری نشونتون میدم.

تو این مرحله چند تا نکته هستش که باید بهشون توجه کنین:
- کار رو با گوشه‌ای از لایۀ اول شروع کنین که در لایۀ آخر قرار داره.
- اگه چند تا از گوشه‌های لایۀ اول در لایۀ آخر قرار دارن کار رو با گوشه‌ای شروع کنین که رنگ سفیدش به سمت پائین (روی سطح پائینی) نباشه.
- اگه گوشه‌ای در لایۀ اول قرار داره ولی جای اون اشتباه هستش و یا نیاز به چرخیدن داره باید اون رو به لایۀ آخر بیارین و دوباره سر جاش بذارین.
آخر این مرحله باید "مکعب ِ روبیک"تون شبیه شکل زیر باشه.

لایۀ میانی
مرتب کردن این لایه فقط 1 مرحله داره:
1- قرار دادن لبه‌های لایۀ میانی (هر لبه به صورت جداگونه)
برای انجام این مرحله میتونین از 2 الگوریتم زیر استفاده کنین.

تذکر: موقع اجرای الگوریتم‌ها باید رنگ آبی به سمت خودتون (سطح جلویی) باشه.
آخر این مرحله باید 2 لایۀ بالایی "مکعب ِ روبیک"تون مرتب شده باشه.

لایۀ آخر
مرتب کردن این لایه 4 مرحله داره:
نکته: قبل از اینکه کار رو ادامه بدین باید "مکعب ِ روبیک"تون رو برعکس کنین طوری که لایۀ آخر (با سطح زرد رنگ (رنگ مخالف رنگ سفید در اکثر "مکعب ِ روبیک"ها)) در بالای مکعب قرار بگیره.
1- شکل دادن علامت جمع (+)
حالا باید در سطح لایۀ آخر (سطح زرد رنگ) لبه‌ها رو طوری قرار بدیم که تشکیل یه علامت جمع (+) رو بدن.
تذکر: در این مرحله اهمیتی نداره که طرف دیگۀ لبه‌های لایۀ آخر با قطعات مرکزی در لایۀ میانی هماهنگ نباشن.
شکل زیر حالت‌های مختلفی که ممکنه به وجود بیاد رو نشون میده.

تذکر: در این شکل قسمت پائین تصویر سطح جلویی شما محسوب میشه و در واقع شما از بالا به "مکعب ِ روبیک" نگاه میکنین.
حالت اول حالتی هستش که می‌خوایم به اون برسیم.
در حالت دوم از الگوریتم 'F U R U' R' F و در حالت سوم از الگوریتم 'F R U R' U' F استفاده کنین.
حالت چهارم در حقیقت ترکیبی از حالت‌های 2 و 3 هستش. در این حالت میتونین از هر دو الگوریتم استفاده کنین. بار اول که یکی از الگوریتم‌ها رو اجرا میکنین یکی از حالت‌های 2 یا 3 به وجود میاد و برای بار دوم با اجرای الگوریتم مناسب علامت جمع (+) ایجاد میشه.
2- قرار دادن گوشه‌های لایۀ آخر در جای مناسب
تذکر: در این مرحله بدون درنظر گرفتن جهت قرار گرفتن گوشه‌ها فقط اون‌ها رو سر جاشون میذاریم.
در این قسمت تنها 2 حالت ممکن هستش:
- گوشه‌های نزدیک به هم نیاز به جابجایی داشته باشن. برای جابجایی اون‌ها "مکعب ِ روبیک" رو طوری میگیریم که گوشه‌های مورد نظر در سمت راست و بالای مکعب قرار بگیرن و الگوریتم زیر رو اجرا میکنیم.
L U' R' U L' U' R U2
- گوشه‌های دور از هم (قطری) نیاز به جابجایی داشته باشن. در این شرایط همون الگوریتم قبلی رو 2 بار اجرا میکنیم.
3- مرتب کردن گوشه‌های لایۀ آخر
در این قسمت به جز حالت درست (مرتب بودن گوشه‌ها) 7 حالت مختلف دیگه ممکن هستش که در شکل زیر اومده.
در حالت اول الگوریتم R' U' R U' R' U2 R U2، در حالت دوم الگوریتم R U R' U R U2 R' U2 و در حالت‌های دیگه ترکیبی از این 2 الگوریتم رو استفاده میکنیم.
4- مرتب کردن لبه‌های لایۀ آخر
در این قسمت هم به جز حالت درست (مرتب بودن لبه‌ها) 4 حالت دیگه ممکن هستش که در شکل زیر می‌بینین.
برای حالت اول الگوریتم R2 U F B' R2 F' B U R2 رو به کار می‌بریم و در حالت دوم الگوریتم R2 U' F B' R2 F' B U' R2 رو استفاده میکنیم.
در حالت‌های دیگه با اجرای هر کدوم از الگوریتم‌های بالا به یکی از حالت‌های 1 یا 2 میرسیم که با اجرای الگوریتم مناسب لبه‌ها مرتب شده و "مکعب ِ روبیک" کامل میشه.
تذکر: وقتی میخواین سطح پشتی رو بچرخونین با فرض اینکه سطح پشتی روبروتون باشه این کار رو انجام بدین.
نکتۀ آخر: انصافاً جنبه داشته باشین و به جای اینکه الگوریتم‌ها رو حفظ کنین و برین توی کوچه برای ملت اِفه بیاین سعی کنین الگوریتم‌ها رو درک کنین.
ضمناً این روش برای مبتدی‌ها هستش. وقتی خوب اون رو یاد گرفتین توی "اینترنت" بگردین روش‌های حرفه‌ای‌تر که سرعت رو بالا میبره پیدا کنین.

خواهش ميكنم! تشكر لازم نيست.

لطفاً از آوردن تخم‌مرغ و گوشت و اينجور چيزها به عنوان حق‌الزحمه خودداري كنين. اينكار در راه رضاي خودم انجام ميشه.

تموم گشت.

۹۱ نظر:

Transl8or گفت...

خییییییییییییییلی بدی!
من میخواستم اینو بنویسم ):

ناشناس گفت...

سلام ... اسم خداست

محسن جان حالا می فهمم وقتی حامد میگه من میخواستم اینو بنویسم یعنی چی !
لا اقل یه خط هم واسه حامد میذاشتی (گناه داره !)

ممنون که بهم سر زدی ...

این روزا و شبا ما رو دعا کن .

ناشناس گفت...

من یک هفته پیش مکعب رو گذاشتم توی ساک ته کمد تا دیگه حرصم نگیره از نفهمیدنش . حالا باید دوباره کمد رو بریزم بیرون. درضمن کسی رو چند وقت پیش توی تلویزیون نشون میداد که یه نگاه به مکعب می انداخت و بعد چشم بسته درستش می کرد. میشه اون روش رو هم یاد بدی؟

ناشناس گفت...

ممنون از کامنت های گرمت. واقعا دلگرم کننده هستن.
راستی اگر بدونی اسکار از کدوم شبکه و چه ساعتی پخش میشه منو از زحمت یه search که هیچ حوصله ش رو ندارم نجات دادی.
( با کمی بدجنسی)هنوز In Bruges رو پیدا نکردی؟

ناشناس گفت...

jigareto , mordeye in harekatetam
kheyli khafan bod , baba to dige ki hasti ,
ye moghehayi fekr mikonam ke vaghe -an- to ba tamame elmet o tajrobat az hameye maha ro Oj tari .
Amma khoda vakili nakon kari ke baz ayad pashimani ,
to ba in karat bazdid konandehaye maro nesfam kamtar -kardi- .
Eyb nadare maham kh.. Darim .

ناشناس گفت...

سلام . من از همه بيكار تر نشستم تا ته صفحه رو خوندم . جالب تر اينكه من اصلا از اون مكعب ها ندارم كه هيچ توي عمرم هم فقط 10 دقيقه (از دست حضرت مترجم) دستم گرفتم . بماند . ويل اسميتتون باحال بود و من كلي حال كردم . جالب تر اينكه من هم اجرا هاي صوتيش رو دوست دارم و هم فيلم ها رو كه فكر كنم بيشترش رو ديدم (البته غير از همين آخريه)
موفق و پيروز باشيد

ناشناس گفت...

روش برای پیش مبتدی نداری؟ بابا این صلیب رو درست می کنیم اما قسمت بعد که درست میشه سفیدها سرجاش قرار نمیگیره. میشه یه روش فوق فوق ساده مناسب برای فوق خنگ ها بگید؟

ناشناس گفت...

آقا ایول داری ولی الگوریتمهای چیدن لایه ی دوم برای من جواب میده
لایه ی اول رو که چیدم روی سطح D سه ردیف سه رنگ هم چیده شده درضمن سطح dروبیک من آبیه (اگر سفید رو Uبگیرم)

ناشناس گفت...

آقا ایول داری ولی الگوریتمهای چیدن لایه ی دوم برای من جواب نمیده
لایه ی اول رو که چیدم روی سطح D سه ردیف سه رنگ هم چیده شده درضمن سطح dروبیک من آبیه (اگر سفید رو Uبگیرم)

جوكر گفت...

خدمت پروفسور ناشناس عرض كنم كه من نفهميدم مشكلت چيه. برام ميل بزن بيشتر بررسيش كنيم.
Follywoodblog@yahoo.com
ضمناً رنگ روبيك مهم نيست همه جورش پيدا ميشه ولي رنگ هاي پايه هموني هستش كه من توي متن توضيح دادم.

ناشناس گفت...

salam !
agha mishe in back va front va jahat ha ro ro 1mokaab neshon bedi ?

جوکر گفت...

خدمت مهنس ناشناس
سلام
فرض کنیم مکعب رو طوری نگه داشتی که رنگ قرمز روبروت هستش.
قرمز میشه Front
رنگی که در این وضعیت پشت مکعب قرار گرفته میشه Back
رنگی که زیر قرار داره میشه Down
رنگ بالایی میشه Up
وقتی قرمز رو به طرف خودت گرفتی رنگی که سمت چپ کعب قرار داره میشه Left
و رنگ سمت راستی میشه Right
اگه توضیح بیشتر نیازه با این ایمیل میتونی با من تماس بگیری
Follywoodblog@yahoo.com
یا برای این آی دی، آف بذاری
Follywoodblog
به قول "ماموتی" شاد و پیروز و سربلند باشین

ناشناس گفت...

ببین من خیلی سعی کردم سلفون رو از روی مغزم بردارم ولی تو خیلی سخت توضیح دادی!!! واسه همین دیدم به صرف نیست!!!!

حداقل طوری توضیح بده که نیازی به استفاده از مغز نباشه دیگه

جوکر گفت...

ناشناس جان باور کن از این راحت تر نمیشه توضیح داد.
برای اینکه نیازی به مغز نباشه فقط یه راه هست. اونم اینه که قطعاتش رو از هم جدا کنی یا برچسب رنگی روشون رو بکنی و دوباره به صورت درست سرهمش کنی.
ولی بیشتر سعی کن میتونی موفق بشی.
یه نفر چند هفته زنگ میزد من براش توضیح میدادم تا بالاخره موفق شد درستش کنه.
"ما میتوانیم"
"ماموتی" گفته
به جون خودم
فیلن

ناشناس گفت...

طراح مکعب فقط قصد اذیت مردم داشته

ramtin گفت...

من لايهي سوم رو ميخوام لطفا"

ramtin گفت...
این نظر توسط نویسنده حذف شده است.
جوکر گفت...

خوب بخواه!
کسی جلوت رو نگرفته!
الان منظورت اینه که من چیکار کنم؟

ویولونیست معروف گفت...

آقای باهوش به جای اینکه اینقدر با تیکه جواب بدی لطفا بگو میشه با تو از طریق تلفون تماس گرفت نه استاد!!!
من که هیچی از لایه میانی نفهمیدم

جوكر گفت...

خدمت ويولونيست معروف عزيز
سلام
بابا چرا قاطي ميكني. خوب من حرف زدنم اينجوريه ديگه.
ضمناً بله ميشه تماس گرفت.
اين آي دي رو توي ياهو مسنجر اد بفرمائين تا شماره رو بهتون بدم:
follywoodblog

ویولونیست معروف گفت...

مرسی ممنون از لطفت، حالا بگو ببینم ما چه جوری لایه آخر رو درست کنیم که لایه های دیگه به هم نریزه؟؟؟
آخه همه که مثل شما با هوش نیستن!!!...

جوکر گفت...

سلام
ویولونیست عزیز جان شما توی قسمت کامنت وبلاگ نمیشه توضیح داد
یه نفر چند وقت باهام تماس میگرفت هی من توضیح میدادم تا بالاخره موفق شد مکعب رو مرتب کنه
روی مسنجر آف بذار تا یه وقتی بذاریم یه فکر به حال این مکعب بکنبم
فیلن

ناشناس گفت...

سلام خیلی خیلی ازت متشکرم امیدوارم بتونم با یاد گرفتن این روش مخ بزنم .خیلی گلی .خدا نگهدار

ویولونیست معروف گفت...

سلام جوکر خوبی
من می خواهم ... اما... تو آدم درد سر سازی که نیستی ؟ میشه شمارتو روی این سایت بذاری roya-karimi+blogfa.com

جوکر گفت...

ویو جان سلام
توی این آدرس برات کامنت گذاشتم
http://roya-karimi.blogfa.com
بای

ناشناس گفت...

1 hafte roosh kar kardam zarfe 20 min babam omad doroostesh kard bad kolii behem khandiidoo gooft hala boroo darse mohandesiitoo bekhoon

alan be modate 1 mahe daram kolii maghaleoo nazariie mikhoonam hanooz natoonestam kashfesh koonam
ya eirad az iq mane ya...babahe ham hanooz manoo goozashte too kaf bad joor

جوکر گفت...

مهندس جان سلام
رکورد بابات خیلی ضعیف هستش. یه طفل جاپونی چشم بسته 1 دقیقه ای درستش میکنه. تازه اطلاعات من قدیمیه شاید رکورد الان کمتر از این باشه.
حالا چه کاری از دست من بر میاد؟
من در خدمت نسل امروز هستم تا به جنگ نسل قبلی ها بریم.
:-)
فیلن
بای

Unknown گفت...

سلام مهندس جان
هر که این مشکل اساسی من رو حل کنه خیرش بده.
شرح مشکل :
واسه تکمیل لایه اول وقتی گوشه ها رو میخوام از پایین بیارم بالا مکعبی که پایینه مثل step 1 در مرحله 2 از لایه اول هست با این تفاوت که جای رنگ قرمز و آبیش عوض شده.
تو رو خدا یکی کمک کنه.

ناشناس گفت...

به نام خدا
با سلام
با عرض ادب و احترام
بنده نتونستم حلش کنم چون عکساباز نمیشد
اگر امکان داره کمکم کنید
ممنون می شم....
niloo36@yahoo.com

ناشناس گفت...

سلام .
اگه میشه راه حل مکعب روبیک را به طور کامل(عکس و …)واسه من ارسال کنید
اگه میشه مقدماتی و بازبان ساده باشه.
من هنوز نتونستم درسنش کنم
لطفا بهم کمک کنید
niloofarghorbani76@gmail.com

ناشناس گفت...

سلام داداش.من از اين وبلاگت خيلي خوشم اومد. الان دارم rss بلاگت رو چك ميكنم.خيلي چيزاي توپسي داره.دمت گرم داداش

جوکر گفت...

سلام به همه
کسایی که میل زده بودن یا آف گذاشته بودن سوالاشون جواب داده شد
برن اینباکسشون رو چک کنن حالش رو ببرن
منتظر سوالات فیلسوفانه شما هستیم
به امید دیدار شما در فالیوود
فیلن
بابای به همه

MajidShahsavary گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
آزاد از قفس گفت...

سلام
فکر میکنم نسل ما خنگ شده یا خیلی بی انگیزه شدیم
منم داشتم درست میکردم البته بدون فرمول
تا درست کردن یک طرف کامل و قسمت Tهم رفتم
ولی بابام تا دید سریع درستش کرد بعد از بیست سال!!! حدود 6 دقیقه
فکر نمیکنم خیلی از جاپونیه کمتر باشه
(ما میتوانیم)
zamora_66633@yahoo.com

ناشناس گفت...

سلام عزیز
ممنون از راهنمایی هاتون
فقط یه مشکلی هست !!؟؟؟

عکس های اپلود شده در مرحله اخر به هیچ وجه نشون داده نمیشه !!

لطفا بررسی کنید !

با تشکر

ناشناس گفت...

سلام من دو لایه ی بالایی رو کامل کردم اما الگوریتم ها کار نمی کنند وکل مکعب خراب می شه.
اگه می شه راهنماییم کنید

ناشناس گفت...

سر لایه اخر مشکل دارم بعلاوه ی لایه اخر هم درست کردم

جوکر گفت...

ناشناس جان سلام
لطف کن یا ایمیل بزن یا روی مسنجر من رو اد کن تا بتونیم راجع به مشکلت صحبت کنیم و یه راهی براش پیدا کنیم.
فیلن
بابای

Diba گفت...

salam aghaye joker, man kheili etefaghi sar az bloge shoma dar avordam;kheili jaleb bood, va khob be nazaram umad injuri ke neveshti bayad khodet ye speed cubere dorosto hesabi bashi, vase hamin mikhasam bedunam jayi ro mishnasi ke cube haye gheyre mote'aref ro beshe azash tahye kard??? mesle 5x5x5 ya cube hayi ba hajmhaye motefavet...

جوکر گفت...

دیبا جان سلام
شما لطف داری. چشمات جالب میبینه.
من اونقدرهام حرفه ای نیستم بابا.
راجع به حالت های دیگه مکعب هم یه دفعه یه بابایی اینجا کامنت گذاشته بود که مکعب میفروخت ولی من چون تبلیغات محسوب میشد حذفش کردم. البته این رو هم بگم که چون به ادعای خودش محصولاتش اصل بودن و از طرف کارخونه اصلی فرستاده میشدن قیمت هاش فضایی بود.
یه لطفی کن اگه احیاناً تونستی جایی رو پیدا کنی به منم خبر بده. منم حتماً اگه خبری گرفتم اینجا کامنت میذارم.
فیلن
بابای

Diba گفت...

سلام!
منم از اینایی که آنلاین میفروشن دیده م، ولی اکثرا خیلی گرونن. لنگه ی همونارو (اریجینال) اگه بگی کسی واست بیاره لا اقل 20 تومن ارزونتر در میاد. ولی من یه جا رو میشناسم که روبیک 4 در 4 در 4 میفروشه، قیمتشم خوبه ولی جنسش جالب نیست. یه روبیک جدیدم پیدا کرده م که فرقش با روبیک معمولی اینه که انگار از اینورش یه خرده بریدی چسبوندی اونورش، و همه کیوبیهاشم یه رنگن. زیاد فرقی با روبیک عادی نداره فقط وقتی به همش میریزی چپ و چول میشه یه خرده از لحاظ بصری آدم گیج میشه، خوشگله.اگه از اینا دوست داشتی میتونم بگم از کجا بگیری،(میلم: living_theblues@yahoo.com)ولی خودم عجیب دلم 5 در5 در 5 میخواد که اصلا نیست. اینجارم یه سری بزن اینم خیلی خوشگله حیف که پیدا نمیشه:
http://technabob.com/blog/2007/05/21/irregular-iq-cube-gives-rubik-a-run-for-his-money/

ناشناس گفت...

سلاااااااااام
فکر میکنم طرحی که دادین کمی ناقصه چون همه ما با الگوریتم های لایه میانی مشکل داریم....من سطح سفید رو دیگه چشم بسته هم میتونم درست کنم اما لایه میانی اصلا درست نمیشه...
ممنون میشم یکمی بیشتر توضیح بدین...
با تشکر
لیلیوم

جوکر گفت...

سلام
لیلیوم جان من هرچی هم توضیح بدم ممکنه یکی متوجه نشه
پس لطف کن من رو اد کن ببینم مشکل کجاست
فیلن
بابای

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

یه سری به این سایت هم بزنید شاید بهتر بتونید حلش کنید . از نرم افزار cube هم میتونید استفاده کنید
http://en.wikipedia.org/wiki/Rubik's_Cube

تلان گفت...

اَاَاَاَاَاَاَاَااااااااااااا خیللللللللللی سخته من نمی تونم

تلان گفت...

به جاش داداشم یه مکعب بالاتر از اینم که اسمشم بلد نیستم حل کرده :(

جوکر گفت...

تلان جان سلام
به جان تو سخت نیست
تلاش کن میتونی
اگه خواستی من رو اد کن کمکت کنم
خیلی زیر دست من کیوبر شدن
اگه مکعب داداشت نرمال باشه فقط اندازه اش بزرگتره مثلاً 5*5*5 هستش و راه حلش طولانی تره وگرنه چیز عجیبی نیست ولی یه سری مکعب هست که نرمال نیست مثلاً قطعاتش یه شکل و اندازه نیست
اونا راه حلش پیچیده تره ولی بازم سخت نیست
فیلن
بابای

ناشناس گفت...

سلام
من اول این سایتو دیدم و مثله سایتایه دیگه از روش گذشتم ولی وقتی تو صفحات افلاینم دیدم دلم نیومد دوباره نیام و نظر ندم.
واقعا عالی بود
hyper.hadi@yahoo.com

نگاهی نو گفت...

سلام
آقا خیلی ساده ، این عکسهای لایه دوم به بعد در ولباگتون دیده نمیشه. فکر هم نکنم بدون اون عکسها بشه از باقی الگوریتمتون سر در آورد. ممکنه بگین چکار میشه کرد؟

جوکر گفت...

مستر یا مادمازل "نگاهی نو"
سلام
از اونم ساده تر، ایمیل بدین تا فایل پی دی اف این مطلب رو براتون بفرستم.
فیلن
بابای

ناشناس گفت...

mikhastam ye aks barat beferestam moheme baraye to in id yahoo mane oof bezar key ha on mishi ta akso barat beferestam (((( ))mahdi_djk2005

محمد رهام گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
جوکر گفت...

آقای محمد رهام عزیز سلام
دوست من اینجا رو واسه تبلیغات یا آمار دادن و مخ زنی نذاشتن که، گذاشتن نظر بدی.
با عرض شرمندگی کامنتت رو پاک کردم.
میخوای لینک بدی خوب بده. البته اونم با استفاده از ابزارهای بلاگر که این بغل هستش.
فیلن
بابای

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ناشناس گفت...

سلام من کسی هستم که دوستانم به من میگن (خدای مکعب) و رکرد 2:47 را دارم.
من از روش جسیکا فردریک حلش می کنم ولی روش تو و فرمول شما اشتباه است .و همچنین کاملا غیر منطقی که از فرمول شما استفاده شود .
من فکر کنم جوکر جان اگر خودت یکسری به روش خودت را حل می کردی می فهمیدی چرا تمام نظرات به تو میگن این راه غلط است و تو باز هم نمی فهمی.
ولی من نمیدونم عکسهارا از کجا اوردی زیرا تنها آنهادرست است.

جوکر گفت...

سلام به ناشناس عزیز
دوست من مسلماً شما هر مهارتی در حل روبیک داشته باشی از مهارت من بالاتره چون من به صورت حرفه ای دنبالش نرفتم. فقط دوست داشتم حلش کنم رفتم یه دونه خریدم، 2-1 ساعته هم حلش کردم و گذاشتمش کنار. بعد یه مدت هم دوستم گرفتش که هنوز دست اونه.
ولی خیالت بابت روش حل راحت باشه، کاملاً درسته. کلی آدم باهام تماس گرفتن و من از روی همین روش حل براشون توضیح دادم و اونا حلش کردن.
درسته که مبتدی هستش ولی مشکلی نداره. یعنی من که حل کردم و برای هر کی توضیح دادم مشکلی نداشت.
ضمناً از 37-38 تا کامنتی که اینجا هست کلاً نظر 2-3 نفر این بوده که روش حل غلطه که اونم طبیعیه وقتی آدم کاری رو نمیتونه انجام بده اول از همه این به ذهنش میرسه که مشکل از جایی غیر از خودشه. خیلی ها بهم گفتن راه حل غلطه ولی وقتی چک کردم دیدم یا یه چیزی رو درست متوجه نشدن یا اشتباه انجام میدن.
به هر حال مرسی از اینکه نظرت رو گفتی.
فیلن
بابای

زهرا گفت...

ببخشید من یه مشکلی دارم. من لایه اول و دوم رو به راحتی درست می کنم ولی لایه سوم لایه زیرین یا لایه زرد رنگ) شبیه هیچ کدوم از اون چهار شکلی که شما گذاشتید نیست. چیکار باید بکنم؟؟

Joker گفت...

Zahra an salam
bebin age hichkodum az shekl ha nist yani akhariye chon hade aghal vasati ke zard hastesh. mohem nist gheyr az vasati zarde digei ham bashe ya na. vaghti oun hast yani halate akhar. age baghiye ham bashe mishe halathaye dige vagana akhari hastesh
bazam soali bud taarofnakon. bloge khodetune
feilan
babye

زهرا گفت...

ممنون از راهنماییتون. اون مشکل حل شد، فقط یه سؤال دیگه: بعد از این که علامت مثبت رو در لایه زیرین درآوردیم برای انجام الگوریتمهای بعدی کدوم وجه مکعب وجه جلو (F) باید باشه؟؟
بازم ممنون...

Joker گفت...

zahra JAN bazam salam
bebin tuye layeye akhar axha az balaye mokaab gerefte sodan va paein ax ruberu hesab mishe. yani engar dari az paein nigash mikoni
nemidunam tunestam manzuram ro begam ya na
feilan
babye

ناشناس گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
saeedeh گفت...

سلام
بالاخره روبیک منم تموم شد هرچند دیرهنگام!ازجوکر هم ممنون کلی صبور بود دربرابراین مغزفندقی!

ناشناس گفت...

من هنوز وقت نكردم درستش كنم ولي بايد جالب باشه

Unknown گفت...

من نمی تونم مکعبمو درست کنم :))

ناشناس گفت...

مي شه لايه ي مياني رو درست وگام به گام وحتتتتتتتتتما با شكل توضيح بدي؟

جوکر گفت...

ناشناس جان سلام
مگه الان متن درست نیست؟
عکس هم که داره.
منظورت رو دقیق تر بگو.
خواستی من رو توی مسنجر اد کن تا ببینم مشکل کجاست.
Follywoodblog
فیلن
بابای

J گفت...

سلام من کسی هستم که دوستانم به من میگن (خدای مکعب) و رکرد 2:47 را دارم.
من از روش جسیکا فردریک حلش می کنم ولی روش تو و فرمول شما اشتباه است .و همچنین کاملا غیر منطقی که از فرمول شما استفاده شود .
من فکر کنم جوکر جان اگر خودت یکسری به روش خودت را حل می کردی می فهمیدی چرا تمام نظرات به تو میگن این راه غلط است و تو باز هم نمی فهمی.
ولی من نمیدونم عکسهارا از کجا اوردی زیرا تنها آنهادرست است
ناشناس ركوردت خيلي هم كم نيست يكي ازهم كلاسي هاي من مكعب رو در 1:42ثانيه درست كرد. اونم باچشم بسته!!!بااحترام خودت را بالا نبين وسعي كن بيشتر تمرين كني تا اين جوري ضايع نشي

جوکر گفت...

سلام موسیو یا مادمازل ... (شرمنده این کلمه جزو کلمات ممنوعۀ من هستش) مکعب
شما یه بار دیگه عیناً همین متن رو بالاتر با عنوان ناشناس کامنت گذاشتی. در واقع همون متن قبلی رو اینجا کپی کردی و 1 خط بهش اضافه کردی. من همونجا جواب دادم ولی بازم جواب میدم. عیب نداره. بذار دلت خوش باشه
عرضم به خدمتتون که من ادعایی درمورد روبیک ندارم. این روش هم تنها روشی هستش که استفاده کردم و همون دفعۀ اول حدود 2 ساعت شد تا درستش کردم. بعدشم گذاشتمش کنار و دنبال روش دیگه ای نرفتم. فقط برام جالب بود که درستش کنم و روشش خیلی مهم نبود.
من متن اصلی این روش رو به زبان انگلیسی دارم. تا حالا برای خیلی ها فرستادم. خیلی ها از روی همین متن من مکعب رو حل کردن. حالا اینکه واقعاً متن من مشکل داره یا دقت استفاده کننده ها پائینه دیگه نمیدونم.
راستی تو که گفتی ... روبیک هستی پس چرا رکورد این دوستت اونم با چشم بسته از رکورد تو با چشم باز بهتره؟!؟
به هر حال موفق باشی
فیلن
بابای

j گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
j گفت...

شما منظور من رو متوجه نشده ايد متن اول به عنوان نقل قول بوده وطرف صحبت من فردي است كه اين پيام را اسال كرده !من هنوز نتوانسته ام كه مكعب را درست كنم

j گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
جوکر گفت...

J جان سلام
ببخشید :">
اشتباه شد

ehsan گفت...

سلام یادتون نره که تو روبیک چیزی که یه روبیکر رو نابود می کنه غرور و چیزی که عامل موفقیت تمرین هست .رکوردمنم اونقدر چشم گیر نیست حدود00:42 ثانیه که کیلیپشم دارم و حتی می تونم برای شما ارسال کنم

ehsan گفت...

سلام من احسان هستم و رکوردم 00:42 ثانیه هستش دوست دارم یه رقیب ذاشته باشم.متشکرم

جوکر گفت...

سلام به همه
خانوم ها و آقایون! لیدیز اند جنتلمن!
عرض کنم خدمتتون که من دوباره روبیکم رو گرفتم و این روش رو تست کردم. هیچ مشکلی نداشت. هنوزم نمیدونم مشکلی که تعداد اندکی کیوبرنما میگن این روش داره و بر اساس اون به من تهمت نفهمیدن زدن کجاست. هرکس فهمید به منم بگه.
ضمناً یه تذکر توی آخرین قسمت مربوط به چرخوندن سطح پشتی اضافه کردم چون فکر کنم بی دقتی توی اون قسمت انجام میشه.
فیلن
بابای

ناشناس گفت...

سلام مشکل من لایه ی سومه و از توضیحاتت هم سر در نمیارم. میتونی برام ایمیل بزنی؟
به این ادرس:afshinzaban@yahoo.com

ehsan گفت...

با عرض سلام . دوستان عجله کنید از ساعت 9 به بعد از شبکه ی سه (3) سیما در برنامه ی ذربین از یه روبیکر دعوت به عمل اومده. امیدوارم که کمکتون کرده باشم در تاریخ 9/1/1389

ehsan گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
ehsan گفت...

سلام من احسان هستم داخل این سایت بعضییا خیلی مغرورانه نظر می دن که هیچ امیدی بهشون نیست مثلا این اقا که میگه رکورد من 2:47
عزیزم تو هنوز به تمر ین نیاز داری و حالا برات زود که در مورد روش حل دیگران نظر بدی پس هیچ وقت نباید ادم به خودش مغرور بشه. متشکرم

ناشناس گفت...

salam
avvalin bare nazar midam
chera pdf inja nemizarid albatte hamrah ba ax?
mohammad

زینب گفت...

frgty7ecryj

ناشناس گفت...

اگر استکبار جهانی رو نمی بینی نیازی نیست که از عقلای سیاسی باشی!
کافیه خودت رو به ندیدن نزنی!
ضمنا" من روش حل این مکعب خفن و جذاب رو بلدم(خفن; یعنی وقتی که بلدش نبودم و جذاب; یعنی وقتی که بلدش شدم)
ای آقایی که این مکعب رو هم سعی میکنی چاشنی سیاسی بهش بدی!

جوکر گفت...

ناشناس عزیز سلام
با اینکه به بحث علاقه دارم ولی نمیخوام اینجا بحث راه بندازم. فقط یه جمله از احمد خمینی میگم. "آقایان مشکلات مدیریتی و تصمیمات غلط خودمون که دیگه توطئه دشمن نیست"
منظور منم از اون طعنه سیاسی همین بود. در واقع اون فقط یه طعنه بود و قصد طرح مطلب سیاسی نداشتم.
شما هم خیلی به خودت نگیر. بالاخره هر حکومتی نیاز به دشمن داره تا به بهانه اون مردم رو در اظطراب نگه داره. این یه شیوۀ قدیمی حکومت کردنه. کاری که امریکا خیلی قبل تر و خیلی بهتر از ما انجامش میده.
به هر حال ممنون از بازدیدت.
فیلن
بابای

ناشناس گفت...

خیلی سخته راه از این راهتر هم هست ما که مثل شما باهوش نیستیم تو رو خدا کمکمون کنید ابروم در خطره

جوکر گفت...

سلام ناشناس جان
به جان تو من راه ساده تر از این بلد نیستم. یعنی اساساً راه دیگه ای بلد نیستم.
یه جوری با همین کنار بیا
کمک هم خواستی در خدمتیم
فیلن
بابای

ناشناس گفت...

اقا اموزش 5*5*5 روهم داری؟
ممنون اگه بذاری

كامران گفت...

اگه ممكنه روش درست كردن لايه دوم رو بيشتر توضيح بده . چون من اصلا چيزي از لايه دوم نفهميدم . ولي لايه اول رو درست كردم

كامران گفت...

ببخشيد كه من زياد پيام ميزارم. اين روش حل شما خيلي قشنگه و راحته و من رو خيلي كمك كرده . اگه عكس هاي سايت رو هم نمايش بدين عالي تر ميشه . خيلي ممنون

ناشناس گفت...

دستت درد نکنه ولی اگه از آقای داوود ساعد هم یه تشکر میکردی بد نمیشد.

جوکر گفت...

ناشناس جان سلام
این آقا داوود ساعدی که گفتی کی هست؟
معرفی ش کنی تشکر هم میکنیم